انتقاد ترکیه از ناکارآمدی جامعه جهانی در توقف نسل‌کشی غزه

وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه از ناکارآمدی جامعه بین‌المللی، کشورهای مسلمان و کشورهای عربی در توقف فاجعه انسانی در غزه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «اتفاقی که در غزه می‌افتد شاهدی زنده بر این واقعیت است که سیستم بین‌المللی به نفع عده‌ای معدود طراحی و استفاده شده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است». این را وزیر خارجه ترکیه بیان کرد.

هاکان فیدان در سخنرانی خود در کنفرانس دیپلماسی جهانی و آینده فلسطین در آنکارا از نظام بین‌المللی به خاطر بی‌توجهی به جنایات غزه انتقاد کرد.

وی شرایط غزه را یک «نسل‌کشی» خواند و گفت: «۴۲ هزار نفر، که بیشترشان زنان و کودکان هستند، عامدانه و سیستماتیک به قتل رسیده‌اند و کشته شده‌اند.»

فیدان همچنین ضمن ابراز ناامیدی از جامعه بین‌المللی تأکید کرد که این فاجعه مسئله جدیدی نیست و ۷۰ سال است که ادامه دارد.

ارتش اسرائیل تاکنون بالغ بر ۴۲ هزار ۳۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند. علاوه بر این بیش از ۹۸ هزار و ۶۰۰ فلسطینی دیگر نیز در حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: «متأسفانه جامعه بین‌المللی، از جمله خودمان، جامعه اسلامی و جامعه عربی در توقف این فاجعهٔ در جریان ناکارآمد، ناتوان و ناامید بوده است.»

وی از تلاش‌ها برای توجیه کشته‌شدگان به عنوان تلفات جانبی جنگ انتقاد کرد و استفاده از هوش مصنوعی در عملیات‌های نظامی را محکوم نمود. وزیر خارجه ترکیه در پایان خواستار توقف اقدامات رژیم صهیونیستی شد و هشدار داد که در صورت ادامه این روند درگیری‌ها به جنگ گسترده منطقه‌ای و بحران جهانی تبدیل خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ترکیه وآذربایجان شریک اسرائیل هستند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    بوقلمونهای زشت از اقتصاد اسراییل کودک کش با نام فلسطین حمایت می کنند زبانسان هم دراز هست. دستشان تا مرفق در خون کودکان غزه است انوقت گلایه از نظام جهانی استکبار دارند. خون کودکان غزه همه ایشان را به فنا خواهد داد. ترکبه به بهای مقابله با نفوذ ایران از یک جتایتکار سفاک حمایت می کند.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ترکیه دیگه باید خفه بشه چقدر دروغ چقدر نفاق
  • احمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    اگر صداقت دارید ارسال نفت و سایر ملزومات به اسرائیل را متوقف کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس